Oficjalne forum gorzowskiego speedwaya Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rewolucja na rynku tłumików żużlowych
Autor Wiadomość
zibro007 


Team: THJ RACING
Wiek: 27
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 152
Skąd: Myślibórz/Gorzów
Wysłany: 2009-06-25, 11:37   Rewolucja na rynku tłumików żużlowych

Jak juz wiadomo od przyszłego sezonu zawodnicy będą musieli odstawic na półke tłumiki firmy KING a zastąpią je nowym produktem firmy AKRAPOVIC.Powodem takich postępowan ma byc podobno zmniejszenie hałasu na torach żużlowych ale po co??
Tu dłuższy artykuł z SF. Znalazłem również filmiki i zdjecia nowych tłumikiów które zamieszczam pod artykułem

Cytat:
Jedynym tłumikiem do motocykli żużlowych, który posiada homologacje na kolejne lata, jest produkt słoweńskiej firmy AKRAPOVIC. Od poprzedników różni się nie tylko wyglądem, ale i właściwościami, ograniczając m.in. poziom hałasu. Różne są opinie zawodników testujących nowy tłumik na temat tego produktu, jednak od przyszłego sezonu wszyscy żużlowcy będą musieli odpowiednio dopasować swoje motocykle.
W Krsko przetestowany został nowy tłumik skonstruowany do motorów żużlowych. Projekt rozpoczął się dwa lata temu z inicjatywy Międzynarodowej Federacji Motocyklowej FIM. Celem było zmniejszenie hałasu podczas zawodów żużlowych. Rozmieszczenie niektórych torów zakłóca spokój okolicznym mieszkańcom, co chcą ograniczyć władze speedway’a. Nowy tłumik jest produktem firmy AKRAPOVIC.

- Prace nad stworzeniem nowego tłumika do motorów żużlowych przebiegały zgodnie z założonymi planami - powiedział Tomaz Bucar z firmy AKRAPOVIC. - Było wiele testów, obliczeń i liczbowych symulacji. Po długiej i ciężkiej pracy, pomimo problemów, które napotkaliśmy na drodze, stworzyliśmy idealny produkt odpowiadający wszystkim wymaganiom FIM.

- Po testach w Krsko otrzymaliśmy oficjalną homologację FIM, co oznacza, że nasz tłumik jest jedynym, który spełnia wymagania FIM i wszyscy żużlowcy używać go będą w roku 2010 - dodał z nieukrywaną radością Tomaz Bucar. - Testy przebiegły zgodnie z planem. Poziom decybeli był taki, jakiego oczekiwaliśmy. Na tym kończymy prace nad tym produktem.

- Nasz tłumik znacznie zmniejsza hałas w porównaniu z poprzednim. Na dystansie dwóch metrów przy odpowiednim ustawieniu obrotów silnika wynosi on 115 decybeli, co jest o 10 decybeli mniejsze w porównaniu z poprzednim. Różnica jest większa, kiedy poziom dźwięku jest mierzony w górnych sektorach trybun - zdradził Tomaz Bucar. - Jeśli chodzi o osiągi silnika, nowy tłumik będzie wymagał trochę innego stylu jazdy, ale maksymalna moc silnika i siła obrotów wewnątrz niego będą porównywalne z poprzednim. Jest to spowodowane tym, że silnik nie będzie reagował tak jak miało to miejsce wcześniej. Przez to zawodnicy będą musieli odkręcać gaz trochę wcześniej niż robią to teraz, żeby paliwo przepływało normalnie przez tłumik. Zawodnicy, którzy przetestowali go powiedzieli, że nie będzie to dla nich znaczący problem i szybko się do tego przyzwyczają. Jest to konsekwencją wymogów FIM, w celu ograniczenia hałasu, co odbywa się kosztem stylu jazdy i mocy silnika. W związku z tym, że silnik jest jedynym, który będzie odpowiadał wymogom FIM, spodziewamy się produkcji około 2000 tłumików rocznie - powiedział Tomaz Bucar z firmy AKRAPOVIC.

- Dzięki nowemu tłumikowi będzie znacznie mniej hałasu powodowanego przez motory - wyjaśnił Charles Hennekam, oficer homologacji FIM. - Póki co jest on jedyny, który otrzymał homologację od FIM. Czy będą kolejne, tego jeszcze nie wiemy. Otrzymaliśmy propozycje od kilku innych firm, ale one są jeszcze na etapie projektowania go. Nie wiemy więc czy będą one kontynuowały prace i dostarczą nam końcowy projekt. Mamy nadzieję, że wiele innych państw i firm dostarczą nam nowe produkty. Teoretycznie mogą pojawić się jeszcze nowe tłumiki na kolejny rok, ale muszę przyznać, że w praktyce będzie to trudne, patrząc na czas, jaki zajmuje firmie stworzenie dobrego produktu. Trzeba zwrócić uwagę na fakt, że zostało nam siedem miesięcy do końca roku - powiedział Charles Hennekam.

- Myślę, że nowy tłumik jest trochę za cichy. Poza tym silnik z zamocowanym nowym tłumikiem nie jest tak silny jak z poprzednim - przekazał pierwsze wrażenia po testach żużlowiec Aleksander Conda, który przetestował nowy tłumik. - Myślę, że będzie to powodowało pewne problemy na starcie, ale później silnik będzie powoli dochodził do normalnej mocy. W przyszłym roku wszyscy zawodnicy będą musieli ich używać, więc będziemy w takiej samej sytuacji i każdy z nas będzie musiał się do niego przyzwyczaić - powiedział Conda.

- Na początku dźwięk silnika był trochę dziwny. Nie odczułem jednak większej różnicy podczas jady - opowiadał kolejny testujący zawodnik Izak Santej. - Silnik pracuje trochę inaczej, dlatego ustawienia będą musiały być zmienione, ale nie sądzę, że spowoduje to jakieś znaczne problemy - zrelacjonował Izak Santej po wypróbowaniu produktu.

- Z tego co zobaczyłem i usłyszałem dzisiaj, silnik pracuje znacznie ciszej. Moc silnika jest jednak słabsza i ustawienia będą musiały być inne. Przez to koncepcja budowy silnika będzie musiała być inna, żeby pasowała do nowego tłumika. Oznacza to również dodatkowe koszty. Myślę jednak, że zmiany są zbyt drastyczne. Tłumik będzie miał mniejszy przekrój rury wydechowej, a co za tym idzie silniki będą słabsze. Będzie to również wpływało na przegrzanie silnika. Myślę, że nie są to dobre zmiany dla żużla - skomentował testy tuner Tomaz Drnac.


Filmik z testów
http://www.mediaspeed.net...d=1&foto=131710

Galeria z testów
http://www.mediaspeed.net...=1&skupina=3308
_________________

 
 
     
Bartek 


Team: Stal Gorzów, Liverpool
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 703
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 2009-06-25, 12:00   

Moje zdanie jest takie, że cały ten hałas to element charakterystyczny dla tego sportu i próbując to zmienić, zabija się nieco jego piękno. Nie wiem jak Wy, ale dla mnie to piękna melodia, gdy przechodzę nad parkiem maszyn ;-) A ten zawodnik na tym filmie sprawiał wrażenie, jakby na jakimś komarku jechał, takie odgłosy..oczywiście nieco przesadzam, ale różnica jest znaczna, jak dla mnie.

Rozbawił mnie ten argument, że to wszystko dla biednych mieszkańców okolic stadionów, którym hałas przeszkadza...

PS. Niedługo na stadionie będzie słychać tylko trąbki! :-)
 
 
     
Stalista

Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 100
Skąd: Gorzów
Wysłany: 2009-06-26, 17:50   

Oj ktos mial poroniony pomysl z tym tlumeniem chalasow. Przeciez wlasnie o to chodzi w zuzlu. Dobrze specyfike tego sportu ujal Analityk w innym temacie. Ma byc halas i ma byc czuc spalina, no ale skoro od przyszlego sezonu wszyscy maja uzywac nowych tlumikow to juz wiadomo o co tu chodzi - forsa... jak zwykle, bo taki monopol jak teraz przy okazji obowiazku montowania wlasnie tych tlumikow nie istnieje chyba w zadnym innym motorowym sporcie.
 
 
     
Scooby 

Team: Stal Gorzów
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 404
Skąd: dziki, dziki zachód
Wysłany: 2009-06-27, 10:41   

słuchając tego motoru, odnoszę wrażenie, jakby silnik się kończył ;] czyli, że kompresja silnika spadła o duży procent.
Słychać taki metaliczny dźwięk... eh to już nie to samo... pierdzielony Modern Speedway! :)
 
 
     
lomboNET 


Wiek: 35
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 359
Skąd: Dominowo
Wysłany: 2009-06-27, 12:00   

Ogólnie w parku maszyn kiedy dali silnik na wysokie obroty z tym tłumikiem to miałem wrażenie, że słyszę motocykl crossowy :-?

A przecież mega niski ton silnika daje ten niepowtarzalny klimat. Zresztą o wiele łatwiej się znosi taki hałas niż wyższe tony. Patrzcie przykład meczu żużlowego a zawodów minitorów gdzie taki hałas drażni. A właśnie takie tony będą miały dźwięki po zamontowaniu tego nowego zupełnie niepotrzebnego moim zdaniem tłumika...
 
 
     
gregi23

Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 14
Skąd: GW
Wysłany: 2009-06-27, 12:48   

Zabijaja to co tworzy piekno speedwaya.. Ten brzmi jak kosiarka o.O
 
 
     
Michu5 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 424
Skąd: Gorzów-Górczyn
Wysłany: 2009-06-28, 14:16   

Jak to wejdzie to ja bojkotuję żużel od przyszłego roku. :cry:
_________________
"Jest jedna tylko rzecz w życiu ludzi, narodów i państw, która jest bezcenna. Tą rzeczą jest honor."
 
 
     
szept 


Team: KS STAL
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 354
Skąd: Mcz
Wysłany: 2009-07-03, 12:50   

chyba bedzie trzeba zorganizować akcje i jak górnicy tak kibice żużla pojedziemy troche wyjaśnić FIM
kosiarka jak nic jak dla mnie i pewnie wielu to te melodie odróżniają SPEEDWAY`a od np. wyścigów GP500 itp.

APEL DO FIM
nie zabijajcie żużla zajmijcie się lepiej boksem ;)
_________________
Bo to takie handlarskie gadanie. Szkoda czasu na czytanie.
Sic vi pacem para bellum!
 
 
     
Scorpio 

Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 256
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-11-23, 16:38   

Bezsensowny pomysł z tłumikami!!! Widziałem na YT filmik, tragedia: silnik brzmiał jak u "pszczółki" (ale dokładniej słychać po dokładniejszym wysłuchaniu, bo za pierwszym razem nie ma zbyt dużej różnicy). Z tego, co słyszałem to chyba Duńczyki wymyślili, bo...będzie mniejszy poziom hałasu?! Tak i zabić adrenalinę żużlową, ten warkot, na takim Golaju z daleka słychać warkot motoru i mają zastąpić "unijne wynalazki" ?! Niech ci Duńczycy zajmą się czymś naprawdę sensownym, a nie bezsensowanym zbijaniu kasy, tfu :evil:
Ostatnio zmieniony przez Scorpio 2009-12-13, 14:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
przemo

Wiek: 38
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 4
Skąd: witnica
Wysłany: 2009-11-30, 18:46   

Witam!
Bardzo rzadko zabieram głos na forum po przebudowie,ale ten temat z tłumnikami śledzę z niepokojem już od jakiegoś czasu i jeżeli teraz takie RADYKALNE zmiany przejdą bez żadnego sprzeciwu, to można się spodzewać w niedalekiej przyszłości innych zmian,które bedą miały na celu uchronienie nas KIBICÓW od "zagrożeń"!!
-Zmiana tłumników ochroni nasz słuch
-Zmiana nawieszchni na taką bez kamyczków i niekurzącą(najlepiej pleksa na calym owalu jak w hokeju)
-Paliwo takie wybuchowe i ta woń niebezpieczna dla naszych płuc, można tak wymieniać w nieskończoność
Pomysłowość urzędników unijnych nie zna granic.

POZDRAWIAM
 
 
     
Michu5 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 424
Skąd: Gorzów-Górczyn
Wysłany: 2010-02-22, 13:11   

Miałem w tej materii jeszcze jakąś nadzieję na stare tłumiki, bo ze spółki Speedway Ekstraliga dochodziły głosy sprzeciwu, pomimo niezrozumiałego i ochoczego zatwierdzenia nowych zasad dla I i II ligi oraz rozgrywek krajowych przez niesławną GKSŻ. Niestety po przeczytaniu tego artykułu:

http://ekstraliga.wp.pl/t...,wiadomosc.html

nadzieja prysła. Dziwi mnie to, że ten temat jest praktycznie niezauważalny, pomimo tak drastycznych zmian, jakie nas czekają na meczach. Ktoś nam zabrał sól tego sportu, mam nadzieję, że jako kibice nie przejdziemy wobec tego obojętnie i pokażemy nasz sprzeciw na stadionie poprzez brak obecności, czy transparenty. Przecież 100% kibiców jest temu przeciwne, dlaczego zawodnicy i prezesi klubów nie wstawili się za nami? A może stowarzyszenie Stalowcy powinno zabrać ofiicjalny głos w tej sprawie?
_________________
"Jest jedna tylko rzecz w życiu ludzi, narodów i państw, która jest bezcenna. Tą rzeczą jest honor."
 
 
     
stalmanchester 

Team: Manchester Supporters
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 95
Skąd: Gorzow Manchester
Wysłany: 2010-02-22, 14:06   

Moim zdaniem jest to zwykly walek na nabicie duzej kasy firmie King. Maja przecierz monopol na te tlumiki wiec nie mozna ich kupic nigdzie indziej jak u nich. Ciekawy jestem ile firma posmarowala panom z FIM, zeby zaszla potrzeba zmniejszenia halasu.
Smutne ale prawdziwe...
_________________

 
 
     
szept 


Team: KS STAL
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 354
Skąd: Mcz
Wysłany: 2010-02-23, 13:26   

stalmanchester napisał/a:
Moim zdaniem jest to zwykly walek na nabicie duzej kasy firmie King.


King nie była firmą która pierwsza zrobiła i forsowała nowe tłumiki tylko Akrapovic.
Pierwsze testy były na tłumikach właśnie tej firmy King żeby nie stracić "klienteli" siłą rzeczy musiał nad nimi popracować i faktycznie z tego co gdzieś czytałem zawodnicy mówią, że nowe tłumiki King`a są w tej chwili najlepsze, silniki mają najbardziej zbliżoną moc do poprzedników z tym, że nie wiadomo jak z żywotnością.

PS. Nowe tłumiki można było ocenić np. na Lodowej Gali w Sanoku, osobiście nie byłem ale na samej transmisji słychać ogromną różnice.

PS 2. wszystko pięknie, że WP podaje takie info tylko czemu nie ma żadnego orzeczenia na stronie SE http://www.speedwayekstraliga.pl/komunikaty.php
_________________
Bo to takie handlarskie gadanie. Szkoda czasu na czytanie.
Sic vi pacem para bellum!
 
 
     
Pao 

Wiek: 29
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 575
Skąd: Blockwinkel
Wysłany: 2010-02-27, 11:13   

stalmanchester napisał/a:
Moim zdaniem jest to zwykly walek na nabicie duzej kasy firmie King. Maja przecierz monopol na te tlumiki wiec nie mozna ich kupic nigdzie indziej jak u nich. Ciekawy jestem ile firma posmarowala panom z FIM, zeby zaszla potrzeba zmniejszenia halasu.
Smutne ale prawdziwe...


Smutne ale nie masz racji. Firmy Akrapovic i Prodrive doszły jako konkurencja dla Kinga (na szczęście Jawa poszła po rozum do głowy i wycofała się z robienia tłumików). Moim zdaniem słoweński prowokator całej sytuacji zostanie zgromiony na starcie, bo ceny ich wyrobów są o wiele wyższe, a parametry i zachowanie motocykla na torze zdecydowanie najgorsze.

http://www.youtube.com/watch?v=ORiCU5vuywQ - jest to test Prodrive'ów na torze w Birmingham, jeszcze przed uzyskaniem homologacji. Zwycięzca tego biegu osiagnął czas prawie 4 sek. gorszy od rekordu toru, aczkolwiek porównywany z tymi, które były uzyskiwane podczas właściwych zawodów, więc wcale nie jest powiedziane że King będzie "magnatem tłumikowym"
_________________
www.sim.centrumgz.pl
 
 
     
Michu5 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 424
Skąd: Gorzów-Górczyn
Wysłany: 2010-02-27, 14:59   

Widziałem wcześniej ten filmik, brzmi to dramatycznie. Zobaczycie, jak po pierwszych sparingach i meczach ten wątek się zapełni.
_________________
"Jest jedna tylko rzecz w życiu ludzi, narodów i państw, która jest bezcenna. Tą rzeczą jest honor."
 
 
     
zagar 


Team: Unia Tarnów
Wiek: 29
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 54
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2010-03-03, 16:19   

Te tłumiki to warczą jakby w lesie drzewa wycinali :-/
_________________
 
 
     
Barti 


Team: Stal Gorzów
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 140
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 2010-03-07, 09:30   

"Zgodnie z wcześniejszymi obawami, zawodnicy narzekają na zły wpływ innowacji na inne części motocykla żużlowego. Podczas piątkowej sesji treningowej Duńczykom wybuchło aż pięć testowanych silników. Sportowcy przyznają, że nowe wymagania FIM muszą zostać ponownie przedyskutowane, gdyż zarówno produkty firmy King, jak i Prodrive, nie przynoszą pożądanych rezultatów."

sportowefakty.pl

Nieciekawie to wszystko wygląda.. :roll:
_________________

 
 
     
GoNeR 


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 92
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2010-03-07, 13:25   

Rzeczywiście nieciekawie. Piec silników wybuchło a w Chorwacji nie było za ciepło co będzie podczas 30 stopniowych upałów? Ciekawe czy jeszcze mogą wycofać konieczność stosowania nowych tłumików...
_________________

 
 
     
szept 


Team: KS STAL
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 354
Skąd: Mcz
Wysłany: 2010-03-08, 12:52   

ano nawet nasz narodowy polewaczkowy nie pozostawia złudzeń http://www.sportowefakty....a-sie-o-polowe/

A sprawa jest oczywista to tak jakby na rzece postawić tamę i czekać co się będzie działo. Mniejszy przepust = przegrzanie i silnik ugotowany, coś czuje, że w tym roku będziemy mieli festiwal defektów i wygrywać będzie drużyna która po prostu będzie miała ich mniej (pół żartem pół serio ;)

No i Cegła i Metanol wreszcie działają http://www.sportowefakty....-jest-fatalnie/

2 filmiki z testami dobry dzwięk każdy może ocenic jak to chodzi http://www.zuzel.sport24....e-tlumiki-video
_________________
Bo to takie handlarskie gadanie. Szkoda czasu na czytanie.
Sic vi pacem para bellum!
 
 
     
SPB

Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 7
Skąd: BDG
Wysłany: 2010-03-09, 23:28   

http://www.pomorska.pl/ap...UZEL01/75593269

Do wycofania się z obowiązku nowych tłumików szefów klubów ekstraligowych osobiście przekonywał dziś Tomasz Gollob.

Argumenty najlepszego polskiego żużlowca trafiły do prezesów. Przegłosowali wniosek, by zawodnicy mogli korzystać z dotychczasowego sprzętu. Udziałowcy już wysłali swoją opinię do Polskiego Związku Motorowego. Teraz ruch należy do centrali.
 
 
     
wawrzyniec 
Wawrzyniec Prusky


Wiek: 45
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 451
Skąd: Znienacka
Wysłany: 2010-03-10, 08:09   

Też jestem przeciwko tłumikom, ale pamiętam też, ile krzyku powodował obowiązek zakładania deflektorów - że spowodują lawinę wypadków, że nic nie dają, że sa brzydkie, że lawina granitu lecąca na trybuny to część tradycji. Kto teraz o tym pamięta.
Faktem jest natomiast, że cichy żużel na defektujących silnikach to nie jest to, czego bym oczekiwał na wiosnę. W skrajnym wypadku jeśli to ma brzmieć jak wyścigi na skuterach, to mogę w ogóle nie mieć ochoty na oglądanie tego cyrku.
_________________
Uwaga! Autor często stosuje sarkazm i przymrużenie oka. Zważ, zanim się obruszysz.
 
 
     
Analityk 


Team: Przyczepa Obrzygatelska
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 288
Skąd: POwiatowy Gorzówek
Wysłany: 2010-03-11, 10:40   

http://www.sportsboard.pl...07&pagenumber=4

Jeśli już nawet Falubazzini twierdzi że to koniec żużla, to musi być naprawdę źle.

Po prostu żużel jest sportem zbyt męskim, zbyt mało kobieco-metroseksualnym. Dlatego KE musi go zniszczyć. Współczesny Europejczyk ma chodzić na parady gejów, a nie na żużel :-D
_________________
Art. 54. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji.
 
 
     
rankel 

Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 3
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2010-03-17, 13:15   

Dajcie spokój z tymi tłumikami. Ktoś na tym niezłe lody kręci, a ucierpimy oczywiście na tym my, kibice żużla. Zgadzam się z tym, co napisał tutaj:

Nowe - lepsze?

Mam nadzieję, że do rozpoczęcia ligi zniosą ten obowiązek.
 
 
     
Pao 

Wiek: 29
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 575
Skąd: Blockwinkel
Wysłany: 2010-03-24, 13:51   

bardzo ciekawy jest fragmencik TEGO artykułu, który dziś ukazał się na SF, a zwłaszcza ten fragment, który zainteresuje kibiców niechętnie/wrogo nastawionych na trębaczy:

Cytat:
Badania wskazały, że o wiele bardziej niebezpieczne dla kibiców może być użycie trąbek gazowych z pojemnikiem ciśnieniowym w pobliżu ucha. Głośność tych przedmiotów oscyluje bowiem w okolicach 120 dB.
_________________
www.sim.centrumgz.pl
 
 
     
Analityk 


Team: Przyczepa Obrzygatelska
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 288
Skąd: POwiatowy Gorzówek
Wysłany: 2010-04-17, 10:22   

FIM zabronił produkcji "starych" tłumików. To dziadostwo! - komentuje Adam Skórnicki



Jak nie kijem, to go pałką. Tak można skomentować stanowisko władz Międzynarodowej Federacji Motocyklowej (FIM), które za wszelką cenę chcą wprowadzić nowe tłumiki w motocyklach żużlowych.



Przypomnijmy, że urzędnicy z Brukseli zażądali obniżenia hałasu na stadionach. Odpowiednie wytyczne trafiły do FIM-u, który dalej przekazał je do krajowych federacji. Jednak niektóre z nich nie zdecydowały się na wprowadzenie nowych rozwiązań.



Międzynarodowa Federacja Motocyklowa postanowiła więc w inny sposób przeforsować swoje stanowisko. Tym razem uderzyła w samego producenta tłumików, firmę King. Zakazała jej produkcji urządzeń starej generacji. Jako jeden z pierwszych żużlowców przekonał się o tym Adam Skórnicki. - Jestem w stałym kontakcie z producentem. Ostatnio wysłałem zamówienie na "stare” tłumiki. I dostałem pisemną odpowiedź, że nie może zrealizować mojego zlecenia, ponieważ FIM zabronił ich produkcji. A jeśli się firma do tego nie dostosuje, zostanie jej odebrana licencja na ich produkcję - powiedział we wtorek "GL” kapitan PSŻ-u Lechmy Poznań.



Zapytaliśmy "Skórę”, czy mógłby w dwóch zdaniach skomentować tę sytuację.

- A czy mogę w jednym? - odparł.

- Oczywiście.

- Dziadostwo!

- Może jednak powie pan coś więcej?

- Jeśli ktoś nie ma wiedzy, jak działa silnik i decyduje się na wprowadzenie tłumików ograniczających decybele, nie biorąc pod uwagę konsekwencji, to jest to wielkie nieporozumienie. Takie zmiany do niczego dobrego nie doprowadzą - skomentował.



Wiadomo przecież, co działo się z silnikami podczas marcowych testów przy niskich temperaturach. Nie dość, że traciły moc, to w dodatku niebezpiecznie się rozgrzewały. Niektóre nawet wybuchały. - Nie trudno wyobrazić sobie, co będzie się działo, gdy temperatura wzrośnie do 20-30 stopni C? O zwycięstwie często będzie decydował przypadek - skwitował Skórnicki.



Co więc można zrobić w takiej sytuacji? - Na dzień dzisiejszy, jako zawodnicy możemy tylko pisać apele w tej sprawie. Ale potrzebujemy przy tym wsparcia ludzi na wyższych szczeblach, którym zależy na speedway'u - dodał wychowanek leszczyńskiej Unii.


O sprawie doskonale poinformowany jest również Krzysztof Cegielski. - Jest to dla mnie skandaliczna sytuacja. Międzynarodowa federacja łapie się wszystkich możliwych sposobów, by wprowadzić "nowe” tłumiki. Tym razem, za pomocą szantażu chce doprowadzić do sytuacji, gdy na rynku zabraknie tych starych. Od przedstawicieli firmy King w Polsce wiemy, że już od dłuższego czasu są problemy z ich kupnem - powiedział we wtorek "GL” prezes Stowarzyszenia Żużlowców "Metanol”. - Takie stanowisko FIM potwierdza tylko, że ktoś tu ma nieczyste intencje. A metody, które stosuje Federacja, są po prostu obrzydliwe - skwitował.



Według Cegielskiego tłumiki nowej generacji są przede wszystkim niebezpieczne, powodują szybsze zużywanie się silników, a w dodatku psują widowisko sportowe. Dla każdego kibica żużla, speedway bez charakterystycznego huku i zapachu, to jak piwo bez bąbelków.



Prezes "Metanolu” we wtorek wysłał pismo do polskiej federacji z prośbą o interwencję w FIM-ie.

Jak widzi szanse na pozytywne rozstrzygnięcie? - Sytuacja robi się bardzo napięta. Z tego, co wiem, zarówno nasi zawodnicy, jak i zagraniczni, są coraz bardziej zdeterminowani do tego, by pozostać przy starych tłumikach. I może w końcu dość nawet do tego, że żaden z nich nie wyjedzie na tor. W tej sytuacji uważam, że tylko postawa "jeden za wszystkich, wszyscy za jednego” może coś w tej sytuacji zmienić.

Możecie sobie pomarzyć. Zmiany zostały wprowadzone d***kratycznie (głosowaniem w zarządzie FIM :-D ) i motłoch ma się do tego dostosować. Motłoch nie jest od dyrygowania, tylko od słuchania dyrektyw.
_________________
Art. 54. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Redakcja www.StalGorzow.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za opinie uzytkowników forum www.forum.StalGorzow.pl
Administracja techniczna: Marcin Szarejko - m.szarejko@stalgorzow.pl

Strony internetowe - virtualnetia.com ogłoszenia gorzów | Gorzow.com.pl

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 12